مهمانپرست: سریال و فیلم سینمایی درباره پروژه نفوذ باید ساخته شود
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۹۲۲۳
سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه ایران با اشاره به پخش سریال «گاندو» و حواشی مطرح شده، گفت: موضوعاتی از این دست در حوزه سیاست خارجی کشور باید در قالب یک اثر هنری بازگو شود. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حاشیههای «گاندو» و صداوسیما ادامه دارد و کار به محدودیتهای مالی توسط دولت کشیده شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با اشاره به پخش سریال «گاندو» از رسانهملی، حواشی مطرح شده و بازتابهای جهانی که این مجموعه تلویزیونی داشت به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: «گاندو» کاری جدید و خلاقانه بود و لازم است موضوعاتی از این دست در حوزه سیاست خارجی کشور که با آن رو به رو هستیم در قالب یک اثر هنری بازگو شود. در واقع باید اجازه بدهیم و کمک کنیم سوژههایی همچون پروژههای نفوذ و حضور افراد بیگانه دستمایه کارهای جذاب هنری شوند.
مهمانپرست تأکید کرد: پرداختن سریالی و یا در قالب فیلم سینمایی به روشن کردن مردم و جامعه در مقابله با پروژههای نفوذ و حضور افراد بیگانه لازم و ضروری است. زیرا در راستای این نمایش، نقش و جسارت دستگاههای نظارتی و نهادهای مسئول و همکاری دستگاه سیاست خارجی با این نهادها در خنثی کردن این توطئهها در جهت دفاع از منافع ملی به سمع و نظر مخاطبین و مردم عزیزمان میرسد. این تلاشهای مهم باید سریال شوند و حتماً دستگاههای مربوطه هم کمک کنند تا شاهد کارهای فاخر و ارزشمند هنری در این عرصه بیشتر باشیم.
دیپلمات با سابقه کشورمان با بیان اینکه، «گاندو» قوت قلبی برای مردم ایجاد کرد تا با دیدن هوشیاری نیروهای امنیتی، احساس امنیت کنند، گفت: «گاندو» نمایش چشمهای بیدار نهادهای امنیتی کشور را به درستی انجام داد. هوشیاری مقامات امنیتی ما در خنثی کردن دسیسهها و دستگیری عاملان جنایتها باید با تولید آثار هنری فاخر برای مردم گفته شود.
دلیل تحریم های خارجی و داخلی صدا و سیما چیست؟/ دیکتاتوری با حرکت انقلاب اسلامی تعارض داردمهمانپرست افزود: از این دست سوژهها در سیاست خارجی کشور زیاد داریم و اگر همفکری و رایزنی بیشتری بین دستگاه سیاست خارجی، نهادهای امنیتی، نظارتی و صداوسیما وجود داشته باشد، می توانیم موضوعات جذاب بیشتری را دستمایه قرار دهیم و آثار فاخر و ارزشمندی برای آگاهی مردم تولید کنیم، آثاری که حتی میتواند ظرفیت نمایش بینالمللی داشته باشد.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: امثال سریال «گاندو» باعث ایجاد غرور و افتخار ملی است و نشان میدهد چگونه نیروهای امنیتی ما توانستهاند با دست خالی با هجمههای گسترده دشمن خارجی مقابله کنند، از استقلال کشور حراست کنند و اجازه به خطر افتادن منافع ملی را ندهند.
انتهای پیام/
R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط سینمای ایران وزارتخانه های جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیونمنبع: تسنیم
کلیدواژه: سینمای ایران وزارتخانه های جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون سینمای ایران وزارتخانه های جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
به گزارش همشهری آنلاین، عاشقانه تاریخی «مست عشق» با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی که این روزها رکورد گیشه سینما را با ۵۰۸,۶۸۷,۵۲۵,۰۰۰ ریال در کمتر از دو هفته شکسته، دوباره اسم پارسا پیروزفر را نقل محافل سینمایی کرده است. این درحالی است که به زعم منتقدان جدی این فیلم هم با وجود ایراد و اشکال های فراوان، حضور چهره کاریزماتیک و محبوب این بازیگر روی پرده نقره ای یکی از دلایل اقبال و فروش این فیلم یه حساب میآید. به نظر میرسد پارسا پیروزفر که همچنان در شمایل جوان خوش سیما و معصوم سینما ۵۰ سالگی را از سر گذرانده، مسیر حرفهای و بی حاشیه اش را در سینما به آرامی طی میکند.
پیروزفر با داشتن چهره، فیزیک و استایل بازی منحصر به خودش، شانس بازی در نقش های منفی و بدمن های سینما به ندرت، نصیبش شده و همان معدود نقشهای منفی سینما نظیر یوسف «مهمان مامان» مهرجویی یا بهمن خان سریال «یاغی» بیشتر از ایجاد تنفر و انزجار، مخاطب را با او سمپات میکند.
فیلم سینمایی «نقاب» و نقشی که پارسا پیروزفر در آن دارد شاید تنها موقعیت سینمایی است که به پارسا پیروزفر جوان این فرصت را داد تا شرارت و خباثت را از پشت چشمان معصومش بیرون بکشد و شمایلی متفاوت از پارسای محبوب را به رخ مخاطب بکشد.
فیلمی ساخته کاظم راستگفتار که یکی از پدیدههای گیشه سال ۱۳۸۴ شد و سکانسهایی از آن همچنان در میان طرفداران و مخاطبان سینما دست به دست می شود. پارسا پیروزفر در این فیلم نقش پسر خوشسیما اما شیادی را بازی میکند که علاوه بر تبحر در قمار و بازی پوکر با ورود به زندگی زنان ثروتمند از آنان اخاذی میکند. او با امین حیایی همدست میشود و به سراغ زنان ساده اما سرمایه دار میرود و با رابطه گرفتن و فیلمبرداری و تهدید و اخاذیهای کلان از آنها جدا میشود.
کاراکتر نیما در فیلم «نقاب» تا قبل از قاچاقچی بیرحم سریال «یاغی» تنها نقش منفی کارنامه حرفهای این بازیگر محسوب میشود.
فیلم رکوردشکنی که نقدهای تند و تیزی را متحمل شد ؛ ماجرای مست عشق پارساپیروزفر و شهاب حسینی | وقتی کمدی دیگر پیشتاز فروش نیست
کد خبر 849570 منبع: همشهری آنلاین برچسبها خبر مهم پارسا پیروزفر بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران